Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO TSUNAMI-TRI.PL

Z DNIA 01.08.2019

SPIS TREŚCI

        

  1. Postanowienia wstępne
  2. Definicje
  3. Kontakt ze sklepem
  4. Wymagania techniczne
  5. Informacje ogólne
  6. Zakładanie Konta w Sklepie
  7. Zasady składania Zamówienia
  8. Oferowane metody dostawy oraz płatności
  9. Wykonanie umowy sprzedaży
  10. Prawo odstąpienia od umowy
  11. Reklamacja i gwarancja
  12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
  13. Dane osobowe w Sklepie internetowym
  14. Postanowienia końcowe

§ 1

Postanowienia wstępne

                 Sklep internetowy TSUNAMI-TRI, dostępny pod adresem internetowym www.tsunami-tri.pl prowadzony jest przez Przemysława Kwapisza prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Tsunami Przemysław Kwapisz, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP 585 118 89 57, REGON 193049870. 

§ 2

Definicje

  1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  2. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Tsunami Przemysław Kwapisz, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP 585 118 89 57, REGON 193049870.
  3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.tsunami-tri.pl.
  6. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  7. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  9. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  10. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  11. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
  13. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  14. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
  15. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 
  16. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.). 

§ 3

Kontakt ze Sklepem

  1. Adres Sprzedawcy: ul. 23 Marca 91c/41, 81-820 Sopot 
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: info@tsunami-tri.pl
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48 881 249 881
  4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 83 1140 2004 0000 3702 5664 1514
  5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach od 10:00 do 16:00 w dni robocze.

§ 4

Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  • urządzenie końcowe z dostępem do internetu i zainstalowaną przeglądarką internetową,
  • aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  • włączona obsługa plików cookies.

§ 5

Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (z uwzględnieniem podatku VAT).
  4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  5. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu lub na innych stronach Sklepu.

§ 6

Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy podać adres poczty elektronicznej i zgodzić się na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Sprzedawcy. Pełną funkcjonalność Konta (zdolność do realizacji zamówień) Klient uzyskuje po uzupełnieniu następujących danych:
  • imię,
  • nazwisko,
  • nazwa użytkownika,
  • adres rozliczeniowy Zamawiającego,
  • adres dostawy.

  1. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  2. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w panelu rejestracyjnym zawierającym szczegóły konta.
  3. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§ 7

Zasady składania Zamówienia

        W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. zalogować się do Sklepu lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez zakładania konta,
  2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie po wybraniu dostępnych wariantów (np. kolor, rozmiar itp.) dodać do koszyka (przycisk „Dodaj do koszyka”),
  3. wypełnić formularz zamówienia poprzez wpisanie niezbędnych danych dot. odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu,
  4. w polu “Uwagi do zamówienia” podać wszystkie uwagi oraz wpisać wymagane dane do faktury, jeśli ma zostać wystawiona faktura,
  5. wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu),
  6. wybrać sposób płatności,
  7. potwierdzić zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych,
  8. potwierdzić akceptację regulaminu Sklepu,
  9. poprzez przycisk “Kupuję i płacę” sfinalizować składanie Zamówienia przechodząc do strony zawierającej potwierdzenie otrzymania Zamówienia przez Sklep oraz wszystkie szczegóły Zamówienia,
  10. sprawdzić wszystkie informacje podane w potwierdzeniu otrzymania Zamówienia przez Sprzedawcę, przesłanym pocztą elektroniczną Klientowi, a w przypadku wykrytych niezgodności niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą,
  11. opłacić zamówienie stosując wybraną metodę płatności, w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.

§ 8

Oferowane metody dostawy oraz płatności

1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy/odbioru zamówionego Produktu:

  1. Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa,
  2. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
  3. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Damroki 31, 80-177 Gdańsk,

2.  Klient może skorzystać z następujących metod płatności:

  1. Płatność przy odbiorze,
  2. Płatność za pobraniem
  3. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
  4. Płatność przelewem na telefon Sprzedawcy (BLIK),
  5. Płatności elektroniczne.

3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowanych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.

§ 9

Wykonanie umowy sprzedaży

Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta:
  1. płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności typu BLIK, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane,
  2. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki od przewoźnika,
  3. płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki pod adresem wskazanym w § 8 pkt 1. w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
  1. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie 3 dni kalendarzowych lub w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
  2. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
  3. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient może żądać dostawy Produktów częściami, pokrywając koszty częściowych dostaw, lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego Zamówienia.
  4. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
  1. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności     elektronicznych albo płatności typu BLIK – od dnia wpływu należności za towar na rachunek bankowy Sprzedawcy,
  2. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  1. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, o gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail/SMS na podany w trakcie składania Zamówienia adres e-mail/nr telefonu Klienta.
  2. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, Klient ma możliwość odbierania Produktów częściami (stosownie do ich gotowości do odbioru) lub też odbioru wszystkich Produktów po skompletowaniu całego Zamówienia.
  3. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
  4. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
  5. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie, usługi pocztowe itp.) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Dostawa”, w trakcie składania Zamówienia, a także w potwierdzeniu otrzymania Zamówienia przez Sprzedawcę, przesłanym pocztą elektroniczną Klientowi.
  6. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.

§ 10

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed upływem terminu wskazanego w pkt 1.
  4. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. W przypadku przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  6. Skutki odstąpienia od Umowy:
  1. w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  2. w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.

7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodził się na inne rozwiązanie.

8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem od Konsumenta.

9. Konsument powinien niezwłocznie odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w § 8 pkt 1.c. niniejszego Regulaminu, nie później niż 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy.

10. Konsument ponosi wszystkie koszty zwrotu Produktu.

11.  Produkt nie powinien nosić znamion używania, w przeciwnym razie Konsument odpowiada za zmniejszenie jego wartości – wyceny dokonuje Sprzedawca po oględzinach zwróconego Produktu.

12. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:

  1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta,
  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  3. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta.

§ 11

Reklamacja i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe i używane.
  2. W opisie używanego Produktu szczegółowo opisany jest jego stan.
  3. W przypadku gdy stan używanego Produktu wskazuje na duże zużycie, w opisie Produktu zamieszczone jest ostrzeżenie, że Produkt ten wymaga dokładnych oględzin przez Klienta.
  4. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad ukrytych.
  5. W przypadku wystąpienia wady ukrytej zakupionego towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w Kodeksie cywilnym lub na podstawie gwarancji producenta, o ile gwarancja została udzielona.
  6. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja producenta korzystniejsza dla Klienta od rękojmi, informację o niej Sprzedawca udostępni w opisie produktu w Sklepie.
  7. Reklamację Produktu należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w § 3 adresy Sprzedawcy.
  8. Sprzedawca zaleca aby Klienci składali reklamację ujmując w zgłoszeniu reklamacyjnym m.in. datę zakupu, nr paragonu/faktury zakupu, zwięzły opis wady, okoliczności jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą ukrytą towaru:
  1. żądanie obniżenia ceny,
  2. żądanie usunięcia wady (naprawa),
  3. żądanie wymiany rzeczy na wolną od wad,
  4. żądanie odstąpienia od umowy (przy wadzie istotnej).
  1. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Klient jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres ul. Damroki 31, 80-177 Gdańsk.
  2. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych.
  3. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail Sprzedawcy wskazany w § 3 Regulaminu.

§ 12

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

                 Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

§ 13

Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
  5. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.

§ 14

Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w związku ze zmianami organizacyjnymi Sklepu, zmianami przepisów prawa, zmianami sposobów płatności i dostaw.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.