REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO TSUNAMI-TRI.PL
Z DNIA 01.08.2019
SPIS TREŚCI
- Postanowienia wstępne
- Definicje
- Kontakt ze sklepem
- Wymagania techniczne
- Informacje ogólne
- Zakładanie Konta w Sklepie
- Zasady składania Zamówienia
- Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Wykonanie umowy sprzedaży
- Prawo odstąpienia od umowy
- Reklamacja i gwarancja
- Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Postanowienia końcowe
§ 1
Postanowienia wstępne
Sklep internetowy TSUNAMI-TRI, dostępny pod adresem internetowym www.tsunami-tri.pl prowadzony jest przez Przemysława Kwapisza prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Tsunami Przemysław Kwapisz, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP 585 118 89 57, REGON 193049870.
§ 2
Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Tsunami Przemysław Kwapisz, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP 585 118 89 57, REGON 193049870.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.tsunami-tri.pl.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
§ 3
Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. 23 Marca 91c/41, 81-820 Sopot
- Adres e-mail Sprzedawcy: info@tsunami-tri.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 881 249 881
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 83 1140 2004 0000 3702 5664 1514
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach od 10:00 do 16:00 w dni robocze.
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do internetu i zainstalowaną przeglądarką internetową,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies.
§ 5
Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (z uwzględnieniem podatku VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu lub na innych stronach Sklepu.
§ 6
Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy podać adres poczty elektronicznej i zgodzić się na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Sprzedawcy. Pełną funkcjonalność Konta (zdolność do realizacji zamówień) Klient uzyskuje po uzupełnieniu następujących danych:
- imię,
- nazwisko,
- nazwa użytkownika,
- adres rozliczeniowy Zamawiającego,
- adres dostawy.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w panelu rejestracyjnym zawierającym szczegóły konta.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez zakładania konta,
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie po wybraniu dostępnych wariantów (np. kolor, rozmiar itp.) dodać do koszyka (przycisk „Dodaj do koszyka”),
- wypełnić formularz zamówienia poprzez wpisanie niezbędnych danych dot. odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu,
- w polu “Uwagi do zamówienia” podać wszystkie uwagi oraz wpisać wymagane dane do faktury, jeśli ma zostać wystawiona faktura,
- wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu),
- wybrać sposób płatności,
- potwierdzić zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych,
- potwierdzić akceptację regulaminu Sklepu,
- poprzez przycisk “Kupuję i płacę” sfinalizować składanie Zamówienia przechodząc do strony zawierającej potwierdzenie otrzymania Zamówienia przez Sklep oraz wszystkie szczegóły Zamówienia,
- sprawdzić wszystkie informacje podane w potwierdzeniu otrzymania Zamówienia przez Sprzedawcę, przesłanym pocztą elektroniczną Klientowi, a w przypadku wykrytych niezgodności niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą,
- opłacić zamówienie stosując wybraną metodę płatności, w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy/odbioru zamówionego Produktu:
- Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa,
- Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
- Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Damroki 31, 80-177 Gdańsk,
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatność przy odbiorze,
- Płatność za pobraniem
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
- Płatność przelewem na telefon Sprzedawcy (BLIK),
- Płatności elektroniczne.
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowanych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności typu BLIK, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane,
- płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki od przewoźnika,
- płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki pod adresem wskazanym w § 8 pkt 1. w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie 3 dni kalendarzowych lub w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient może żądać dostawy Produktów częściami, pokrywając koszty częściowych dostaw, lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego Zamówienia.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności typu BLIK – od dnia wpływu należności za towar na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, o gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail/SMS na podany w trakcie składania Zamówienia adres e-mail/nr telefonu Klienta.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, Klient ma możliwość odbierania Produktów częściami (stosownie do ich gotowości do odbioru) lub też odbioru wszystkich Produktów po skompletowaniu całego Zamówienia.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
- Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie, usługi pocztowe itp.) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Dostawa”, w trakcie składania Zamówienia, a także w potwierdzeniu otrzymania Zamówienia przez Sprzedawcę, przesłanym pocztą elektroniczną Klientowi.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed upływem terminu wskazanego w pkt 1.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodził się na inne rozwiązanie.
8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem od Konsumenta.
9. Konsument powinien niezwłocznie odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w § 8 pkt 1.c. niniejszego Regulaminu, nie później niż 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy.
10. Konsument ponosi wszystkie koszty zwrotu Produktu.
11. Produkt nie powinien nosić znamion używania, w przeciwnym razie Konsument odpowiada za zmniejszenie jego wartości – wyceny dokonuje Sprzedawca po oględzinach zwróconego Produktu.
12. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta.
§ 11
Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe i używane.
- W opisie używanego Produktu szczegółowo opisany jest jego stan.
- W przypadku gdy stan używanego Produktu wskazuje na duże zużycie, w opisie Produktu zamieszczone jest ostrzeżenie, że Produkt ten wymaga dokładnych oględzin przez Klienta.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad ukrytych.
- W przypadku wystąpienia wady ukrytej zakupionego towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w Kodeksie cywilnym lub na podstawie gwarancji producenta, o ile gwarancja została udzielona.
- Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja producenta korzystniejsza dla Klienta od rękojmi, informację o niej Sprzedawca udostępni w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamację Produktu należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w § 3 adresy Sprzedawcy.
- Sprzedawca zaleca aby Klienci składali reklamację ujmując w zgłoszeniu reklamacyjnym m.in. datę zakupu, nr paragonu/faktury zakupu, zwięzły opis wady, okoliczności jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą ukrytą towaru:
- żądanie obniżenia ceny,
- żądanie usunięcia wady (naprawa),
- żądanie wymiany rzeczy na wolną od wad,
- żądanie odstąpienia od umowy (przy wadzie istotnej).
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Klient jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres ul. Damroki 31, 80-177 Gdańsk.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail Sprzedawcy wskazany w § 3 Regulaminu.
§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
§ 13
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§ 14
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w związku ze zmianami organizacyjnymi Sklepu, zmianami przepisów prawa, zmianami sposobów płatności i dostaw.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.